Projektledare

Varför sökte du dig till Botkyrkabyggen?

- Jag har tidigare jobbat som teknisk projektledare hos en av våra entreprenörer och tyckte det verkade spännande att se hur det är att jobba på andra sidan som beställare. Hos Botkyrkabyggen jobbar jag med exempelvis styr och regler, hissmoderniseringar och värmepumpsutbyten.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?

- Det varierar mycket från dag till dag. Jag är ofta ute på byggmöten och träffar entreprenörer på plats och följer upp våra projekt.

Vad är det bästa med ditt jobb?

- Det bästa är att det är väldigt utvecklande. Jag får leda projekt från start till mål och träffa nya människor på vägen. Det är roligt att få vara med och lyfta våra områden. Jag jobbar mycket med sådant som inte syns så mycket utåt, men som verkligen gör skillnad för hyresgästerna.

Vilka egenskaper är bra att ha i din roll?

- Som projektledare är det bra att vara driven, målmedveten och kunna ha många bollar i luften samtidigt. Det är också viktigt att kunna ta snabba beslut när det behövs.

Vad skulle du vilja säga till den som vill bli din kollega?

- Funderar du på att söka en tjänst som projektledare så tycker jag att du ska ta chansen.  Vi är ett härligt team som arbetar tillsammans på Botkyrkabyggen och vi har många utvecklingsmöjligheter.

Se en film med en av våra projektledare här.