Hur jobbar en Reparatör?

Varför sökte du dig till Botkyrkabyggen?

- Jag gick Byggprogrammet på gymnasiet och fick praktikplats på Botkyrkabyggen. Efteråt fick jag möjlighet att börja jobba som reparatör, och eftersom jag trivdes så bra var det självklart att söka.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?

- En vanlig arbetsdag börjar oftast på kontoret med att jag kontrollerar mina arbetsordrar och vad jag ska göra idag. Sedan åker jag till förrådet och hämtar allt material som jag behöver ha med mig. Arbetet är väldigt varierat och en arbetsdag kan innehålla många olika uppgifter, som att byta lås och dörrar eller rensa avlopp.

Vad är det bästa med ditt jobb?

- Det bästa med jobbet är jag får träffa många människor och att jag lär mig hela tiden. Jag har jobbat på Botkyrkabyggen i ett och ett halvt år och lär mig fortfarande nya saker varje dag.

Vilka egenskaper är bra att ha som reparatör?

- Som reparatör är det bra att vara praktiskt lagd, problemlösande och social. Vi träffar nya människor hela tiden. Det är roligt att ställas inför olika typer av problem, och kollegorna hjälper alltid till. Men det är kul att själv komma på lösningar också.

Vad skulle du vilja säga till den som vill bli din kollega?

- Till dig som vill bli min kollega säger jag bara: Kör hårt! Det är ett riktigt roligt att vara reparatör och du kommer att ha varierande arbetsuppgifter. Jag trivs jättebra!