Möt en Områdeschef

Varför sökte du dig till Botkyrkabyggen?

- Jag hade hört mycket om Botkyrkabyggen innan och tyckte om hur man arbetar i företaget. Jag kände att målstyrningen och det fokus som finns på att sätta hyresgästerna i första rummet är något jag kan stå bakom.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?

- En vanlig arbetsdag innehåller väldigt mycket olika saker, allt från att lyssna på personalen, se vad som hänt i området och prata med hyresgäster. Jag deltar också i projektstyrningsmöten och är med och utvecklar området ur ett större perspektiv.

Vad är det bästa med ditt jobb?

- Att det är omväxlande, det händer alltid något och blir aldrig långtråkigt. Och det finns alltid nya utvecklingsmöjligheter.

Vilka egenskaper är bra att ha i din roll?

- Som områdeschef behöver du vara flexibel och vara duktig på att lyssna på andra människor. Du behöver också kunna jobba målmedvetet och strukturerat.

Vad skulle du vilja säga till den som vill bli din kollega?

- Varmt välkommen! Vi kommer att hjälpa dig in i rollen och du kommer få ett väldigt roligt och utmanande arbete. Här sätter vi alltid kunden i fokus och det finns alltid möjlighet för personalen att utvecklas.